هیجان سرعت در قالبی کوچکتر

بهار امسال بازی ای به نام Split/Second برای پلتفرم های مختلف عرضه شد و استودیوی بازیسازی Black Rock نشان داد که می تواند یک بازی رانندگی بسیار هیجان انگیز تولید کند. Split/Second در آن زمان آنقدر سر و صدا کرد تا اینکه سازندگان اعلام کردند که نسخه ویژه ای از این بازی را برای کنسول دستی PSP نیز عرضه خواهند کرد و دارندگان این کنسول نیز می توانند هیجان این بازی را تجربه کنند. اکنون نسخه PSP این بازی عرضه شده و ما هم به بررسی این بازی پرداختیم. بازی ای که جایگاه خوبی در بین بازی های رانندگی Arcade برای خود پیدا کرده است.

ادامه در قسمت ادامه مطلب

داستان


داستان بازی همانند نسخه های کنسولی و PC است. برنامه ای به نام Split/Second، در یک مسابقه رانندگی بسیار پر هیجان، بازیکنان را برای رقابت فرا می خواند. مسابقاتی که در یک نمایش تلویزیونی زیبا هیجان بسیار زیادی را همراه خود دارند. این مسابقات تنها یک رقابت ساده برای اول شدن نیستند، بلکه در آن رانندگان باید از خطرات مختلف در امان بمانند و حریف های خود را به روش های مختلف از دور خارج کنند. بازی با توجه به اینکه در یک برنامه تلویزیونی به نمایش در می آید، بسیار زیبا و هیجان انگیز است، چرا که قبل از مسابقه گوینده هیجان خاصی به بازی می دهد و شما را به عنوان یک بیننده جذب بازی می کند.

گرافیک


گرافیک بازی با توجه به اینکه این عنوان روی کنسول PSP عرضه شده، در سطح خوبی قرار دارد. هنوز بازی به همان سبک تلویزیونی به نمایش در می آید و روند بازی را بسیار هیجان انگیز کرده است. پیست های بازی از جزئیات خوبی طراحی شده اند و ما تقریبا محیط های مشابهی را در مقایسه با نسخه های کنسولی شاهد هستیم. جلوه های ویژه بازی بسیار خوب هستند. انفجارها و تخریب ها، بسیار زیبا در بازی نمایش داده می شوند. همچنین اتومبیل ها نیز از فیزیک خوبی برخوردار هستند. البته تخریب پذیری ماشین ها به بازی Burnout Legends نمی رسد، اما در همین حد هم انتظارها را برآورده می کند. البته لازم به ذکر است که فیزیک خوبی برای بازی در نظر گرفته شده است. مسیرهای بازی با برخی انفجارها کاملا تخریب می شوند و مسیر جدیدی را در بازی به وجود می آورند.

موسیقی/صداگذاری


موسیقی بازی چیزی از نسخه های کنسولی کم ندارد. موسیقی هیجان بسیار خوبی به بازی می دهد و با ریتم سریع بازی بسیار همخوانی دارد. صدای اتوموبیل ها تقریبا شبیه به هم هستند، اما چون این صدا با موسیقی بازی ترکیب می شود، چندان جلب توجهی در بازی نمی کند. صدای انفجارها نیز در بازی خوب شنیده می شوند. گزارش های قبل بازی نیز بسیار جالب هستند و زیبایی بازی را بیشتر کرده است.

گیم پلی


همان طور که در ابتدا نیز به این مسئله اشاره کردیم، بازی در یک برنامه تلویزیونی به نمایش در می آید. همین مسئله گیم پلی بازی را از کلیشه های مرسوم خارج کرده و به آن زیبایی خاصی بخشیده است. روند بازی به صورت فصلی در جریان است و برای اینکه به فصل بعدی این برنامه بروید، باید امتیاز کافی به دست آورده باشید. البته فصل های مختلف بازی آنقدر زیبا هستند که برای بازیکن تکراری نمی شوند. با پیروزی در هر مرحله آیتم های مختلفی مانند مسابقات و اتوموبیل های جدید آزاد می شوند که در ادامه بازی از آن ها استفاده می کنید. همچنین حالت های مختلف مسابقه مانند نسخه های کنسولی نیز در این بازی نیز وجود دارند که بازی را از حالت یکنواخت خارج کرده اند. در طول بازی می توانید با زدن دکمه R انفجارهای مختلف ایجاد کنید و حریف های خود را دچار دردسر کنید. البته اگر در ایجاد این انفجارها دقت به خرج ندهید، ممکن است آن ها برای شما دردسر درست کنند. البته برخی این انفجارها نیز مسیر بازی را تغییر می دهند و شکل جدیدی در پیست مسابقه درست می کنند. از دیگر قابلیت های موجود در بازی بخش چندنفره است. بخشی که یکی از بهترین قسمت های بازی نیز به شما می رود. می توانید این بازی را به صورت Wi-Fi انجام دهید و هر کاری را که در بخش چندنفره در این بازی انجام می دهید، روی دوستانتان پیاده کنید.

نتیجه گیری


نسخه PSP بازی Split/Second همان هیجان دوست داشتنی نسخه های کنسولی را به همراه دارد و بازیکنان PSP را به همان اندازه به وجد می آورد. یک بازی رانندگی سرسام آور که قطعا برای علاقه مندان به سبک رانندگی جذاب خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد